קיימות כדרך חיים | אחריות חברתית | איכות הסביבה – אחריות תאגידית

קיימות כדרך חיים | אחריות חברתית | איכות הסביבה – אחריות תאגידית 

 

אחריות תאגידית אשר חברה לוקחת לעצמה זה למעשה הדרך של חברה להציג לפני קהל וצרכנים את מדד האיכות שלה. אלו למעשה כללי התנהגות אשר החברה מתנהלת על פיהם וזה  בכדי שיחשבו לחברה שהיא הגונה.

היום ישנה השפעה לבחירות שלנו גם על ידי המחירים באשר לרכישת מוצרים שונים, ואכן רבים מאיתנו בודקים את  מידת האחריות תאגידית אשר יש ליצרניות.

אנחנו בעצם רוצים לראות שביחד עם מחירים סבירים שקיימים ישנה גם אחריות תאגידית אשר הופכת את הפעולות שלהם להגונות ולא פוגעניות.

לאחריות תאגידית ישנם מספר קריטריונים ומדדים שונים, ובעצם כל חברה בונה לעצמה למעשה תוכנית אשר נחשבת לתוכנית עיסקית ויש לה כללי התנהגות ברורים.

עבור חברות שיש להם מטרת רווח התנהלות שכזו היא איננה פשוטה, מפני שמצב אחד ישנו רצון להגדיל את הרווחים תוך שמפחיתים את ההוצאות ומגדילים את ההכנסות, מצד שני רוצים ליצור מעין תדמית של הגינות ומוסר.

האחריות תאגידית היא למעשה נוגדת את האופן הטבעי הקיים שבהם חברות שונות פועלות בכדי שהם יוכלו להשיג את אשר הם רוצות. כללי האחריות תאגידית הם פועלות בכדי שנוכל להשיג את כל המטרות, ואכן כללי האחריות החדשים שקיימים יכולים לבוא על חשבון פיתוח וקידום החברות, אך זה לטובתם של העובדים והלקוחות.

כאשר מבצעים פעילות אשר מתבססת על אחריות תאגידית אזי הרווחים של החברות נעשים קטנים יותר, וזאת משום שהחברות השונות צריכות לדאוג שהשכר של עובדיהם יהיה טוב יותר, בכדי שמעגל הלקוחות שלהם ילך ויגדל ותהליכי היצור שמתקיימים לא יגרמו לסביבה נזק שהוא בלתי הפיך.

ואכן אחריות תאגידית גובה מחיר שהוא גבוה מעט מבעלי החברות אך זהו יתרון גדול אשר יכול להביא לאיזון שבו כולם מרוויחים מכך.

אנו כצרכנים בודקים פעמים רבות את איכות המוצר שאנו קונים ולא רק את המחיר שאנו משלמים, זה חשוב מאד איכות החברות שמייצרות את המוצרים השונים. ואכן חברות אשר שומרות על אחריותתאגידית גבוהה מצליחים למשוך אליהם יותר לקוחות, ועל ידי כך גודלות כל ההכנסות של אותה חברה.

אם כן אחריות תאגידית זה דבר אשר משתלם מאד וכשאר מתנהלים על פיו, רואים הצלחה ניכרת אשר נשארת לאורך זמן.

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*