היכן עובר בגבול בין מטבח מודרני למטבח בלי אישיות?

היכן עובר בגבול בין מטבח מודרני למטבח בלי אישיות?

בכל פעם שנתקלתי בצמד המילים מטבח מודרני עלו לי לראש התמונות של קווים נקיים, צבעים אפורים שחורים ולבנים. מרקמים של זכוכית, מתחת ושיש חלק. אך לפעמים כשנכנסתי למטבח שקראו לו בגאווה מודרני, נדהמתי לגלות ערמה של חומרים סינטטים מחוברו אחד עם השני ללא הבחנה בין טוב לרע בלי שום כיוון ואמירה.תחושה של גועל ובחילה הכו בי במרכז המטבח ושקשוקה של הבוקר עשתה את דרכה למעלה.

 

אני כותב לכם את זה גם בגלל הצורך לשתף, לצעוק אל העולם את הזוועה שעברתי. וגם בשביל שאולי אדם אחד, אנ אסתפק באחד, יקרא את המאמר הזה ולא יחזור על הטעיות הנוראיות שנעשו ואני בטוח שעוד יעש, בעיצוב במטבח מודרני.

 

נתחיל בכך שלערבב ערמה של חומרים שהתגלו במאה שנה האחרונות, (נחשבים לחדשים בתחום הזה) לא הופך מטבח  למטבח מודרני.
אז איך עושים את זה נכון?

אנשים ללא חוש טעם ועיצוב תמיד יש, המאמר הזה נכתב גם לאנשים עם טעם אבל שלא תמיד יודעים לבטא אותו בצורה הטובה ביותר, או שעם השנים איבדו את ההבחנה בין טעם טוב וגועל נפש בגלל שחיקה נמשכת של חברה חסרת מקוריות ומלאת קיטצ.

 

ללמד אתכם עיצוב אני לא יכול בעזרת מאמר אחד, אבל לתת לכם קווים מנחים, ולהגיד לכם ממה חייב להמנע, את זה אני יכול לעשות.

 

למטבח יש אישיות – לכל מטבח מודרני וגם לא מודרני חייב להיות מטרה מאחוריו, (למתחקמים שבניכם ואני לא מדבר על המטרה שתמלא לכם את הבטן). אני מתכוון לאמירה, איפיון, כל משפחה והאופי שלה, ישנם משפחות שאוהבות לבשל יותר ויש פחות, ישנם כאלה שאוהבות לאכול במטבח ויש שלא. אז השלב הראשון הוא להגדיר מי אתם בדיוק, ואז להפשיט את זה בצורה הנכונה. ולא – להגדיר שאתם "לא מוגדרים" זוהי לא הגדרה.

 

החוק השני הוא, מינימליסטיות כל מטבח מודרני צריך להראות נקי ככל האפשר, אך לא יותר מדי.

השלישי יעילות – מודרני אומר יעיל – אל תוסיפו מעבר למה שצריך, המטבח קודם כל בא לשרת אתכם – תבנו אותי על פי צרכייכם ולא על פי צרכי העיצוב, כי בואו ואגלה לכם סוד –  אין דבר כזה צורך עיצובי.

 

החוק הרביעי והאחרון – תתמקדו, לא יותר מדי צבעים, ולא יותר מדי חומרים. זה קשה אני יודע, יש המן צבעים יפים. אבל לא. ואני לא אוהב להגדיר במדוייק אבל כדי למנוע עגמת נפש בעווד "מטבח מודרני" בישראל אני אומר לכם מפורשות. צבע אחד ברור ושלושה צבעים באווירה שלו ולא יותר. אם תרצו עוד צבע שישבור את האווירה האפורה והאפלולית תמיד תוכלו לרהט את המטבח בכלים צבעוניים שיוסיפו חיות.

 

וזהו, קשה לי להמשיך, הבוקר אכלתי עוגה, וכשאני כותב לכם עכשיו ונזכר במטבחים המודרנים שראיתי, תורה של העוגה לעלות.

 

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*