אחריות תאגידית, מהכרך ליצירת ערך מוסף

אחריות תאגידית

פעילות למען איכות הסביבה, שמירה על זכויות העובד בתוך הארגון, יחס אישי והולם לספקים ולגורמים שונים, שמירה על שקיפות מלאה בהתנהלות הארגון ועוד, הם רק חלק קטן מתחומי אחריות תאגידית שלקחו על עצמם ארגונים שונים לאורך הדרך. המאמר הבא ידון בשינויים שעברו תחומי האחריות החברתית לאורך הדרך, וגם בפרמטרים המסייעים לשמירה על התנהלות הגונה.

אחריות תאגידית היא למעשה הגדרה כוללת למגוון של תחומי התנהלות לפיו פועלים הארגונים השונים אשר מבקשים להיחשב כהגונים בפני הציבור. התנהלות שכזו, על פי כללי האתיקה התאגידית אינה פשוטה כלל, שכן ברוב המקרים כללים אלו נוגדים את הפעולות הבסיסיות שעל הארגון לנקוט על מנת להגשים את מטרותיו.

אחריות תאגידית

אחריות תאגידית

שינויים בהתפתחות אחריות תאגידית

ארגונים רבים חוו ביקורת סביבתית שלילית לאורך כל הדרך, על ההתנהלות שלהם כלפי הסובבים. לעיתים, על מנת להסוות את ההתנהלות הבלתי הגונה, היו נוהגים ארגונים רבים לבצע מעשה חיובי חד פעמי, על מנת להסית את תשומת הלב הציבורית מההתנהלות הכושלת למעשה החיובי. בשנים האחרונות חל שינוי משמעותית בגישה הזו, מה שהוביל ארגונים רבים לפעול על פי כללי המשחק של אחריות תאגידית, ולהבין כי תרומה לקהילה, רחבה וטובה, יכולה לייצר גם תועלת חיובית בעבור העסק. כיום, פעולות אלו מתקיימות על בסיס קבוע בארגונים שונים, וחברות רבות אינן מקטלגות פעילות זו כהכרח או כהוצאה, אלא כפעילות חיובית, אשר יכולה לתרום רבות להתפתחות של הארגון, ולשיפור דעת הקהל החיובית של החברה.

מה הם הגורמים אשר הובילו לשינוי?

השינוי החיובי בגישה של אחריות תאגידית נוצר בעקבות שרשרת ארוכה של גורמים שונים:

  • ההתפתחות המואצת בשנים האחרונות של מערכות התקשורת השונות, וביניהם רשת האינטרנט, גרמה למצב בו ההתנהגות הארגונית חשופה לעיני כל, בכל רגע נתון, מה שהקשה על הארגונים השונים להסתיר התנהגויות לא נאותות.
  • גורם נוסף אשר השפיע על גישת הארגון לאחריות תאגידית הוא פרשות שחיתות קודמות אשר נחשפו, וזרעו הרס רב בקרב הארגון.
  • לבסוף, גם תהליך הגלובליזציה העצים את הכוח שיש בידי חברות שונות, מה שחייב אותן לנהוג באחריות.

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*