כבישים בישראל | כבישי אגרה | מנהרות הכרמל מחיר – מנהרות הכרמל

כבישים בישראל | כבישי אגרה | מנהרות הכרמל מחיר – מנהרות הכרמל

מנהרות הכרמל

 

מנהרות הכרמל גורמות לכך שניתן לעבור את חיפה במהירות רבה.

למעשה מנהרות הכרמל בחיפה הם מנהרות אשר חוצות את כל העיר בכביש תחתי ועל ידם מתקצרת כל הדרך באופן משמעותי ביותר, כל הנסיעה מתקצרת כאשר רוצים לנסוע ממקום אחד למקום אחר.

מנהרות הכרמל נפתחו לפני כמספר שנים ומאז אלפים של נהגים עוברים במנהרות הללו מדי יום ויום.

אין ספק שמנהרות הכרמל הם אחד הפרויקטים המשמעותיים והדומיננטיים בתחום התחבורה בצפון, ופיתוחם רק הולך וגדל עבור כל תושבי הצפון.

 

הנסיעה במנהרות הללו מעניקה לכל נוסע את האפשרות לנסוע מקצה אחד של העיק לקצה השני תוך נסיעה קצרה ביותר של דקות מועטות, ללא רמזורים, ללא פקקים וללא סיבוכים ודברים המעכבים.

בעבר בכדי לעבור היה לוקח פרק זמן די ארוך ואילו כיום הדרכים התקצרו באופן משמעותי בעקבות כך.

אין ספק לגבי כך שהמנהרות הם אחד מן הפרויקטים מעוררי ההערצה בתחום הכבישים שניתן לראות בארץ.

בישראל ישנם כמה כבישי אגרה, כמו כביש 6 וכביש מנהרות הכרמל, נסיעה בכביש זה כרוכה באגרה אך אין ספק שדבר זה משתלם מאד משום שעל ידי כך ישנו חיסכון עצום ורב של פרקי זמן מיותרים ושל דרך ארוכה אשר ניתן לקצר אותה בתוך דקות מעטות.

כמובן שכאשר הדרך היא קצרה יותר אזי בכך גם ישנו חיסכון בדלק, ועל כן נסיעה זו הופכת אף להיות משתלמת.

נסיעה בפקקים וברמזורים הינה נסיעה אשר יכולה לעלות כסף רב משום זמן ההמתנה בכל רמזור ומשום הדרך הארוכה שיש לבצע, וקיצור דרך במנהרות מאפשרת לחסוך כל זאת ולהגיע אל היעד בזמן קצר ותחת נוחות רבה.

 

בשנים האחרונות החלה בניית כבישים בכל הארץ גם באזור הצפון.

כביש 22 הוא כביש חדש אפילו עבור תושבי האזור והוא מתחברבאופן ישיר אל מנהרות הכרמל. כלומר, היום ניתן לנסוע מאזור עכו ועד ליציאה מחיפה בכביש מהיר אשר חלקו במנהרות הוא כביש אגרה. הכבישים החדשים והחיבור למנהרות חוסך מהנוסעים על הכביש משאבי נסיעה והרבה מאד זמן שיכל להיערך אם לא היה את המנהרות.

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*