שחייה נכונה | שחיית גב | שחיית חתירה – חתירה

שחייה נכונה | שחיית גב | שחיית חתירה – חתירה

חתירה

 

חופשה היא זמן אידיאלי לעבודה על שיפור טכניקת שחייה.

להלן-רשימה שיכולה לעזור לך להפוך לשחיין יעיל יותר .

למרות שהמאמן הטוב ביותר בעולם לא יהיה מסוגל לספק רשימה כתובה שיכולה להבטיח הצלחה,

4 הטיפים הבאים הם דברי ליבה שיש לזכור כאשר מנסים לשחות חתירה בצורה מושלמת.

עם קצת מזל ואולי עצה מהמציל שיושב ליד הבריכה, 4 טיפים אלה יוודאו שיש לך את כל הבסיס לשחיית חתירה על כל בוריה.

ייתכן שאת כמה מהם אתה כבר יודע, או שאתה יכול להתחיל ללמוד לשחות. כך או כך, אין זמן טוב יותר כדי לבצע שיפורים טכניים מאשר עכשיו.

 

קח עצה אחת בשבוע ונסה להתרכז בה במהלך שחיית החתירה שלך.

בשבוע אחריו, לבחור לעבוד על עוד טיפ, אבל לשלב אותו עם הטיפ עליו עבדת בשבוע שלפני.

במשך 4 שבועות, לא רק ששחיית החתירה שלך תשתפר במידה ניכרת,השיפורים אף ירגישו טבעיים ודורשים פחות ריכוז, כיוון שהם התווספו לאט לאט והפכו לחלק משחיית החתירה שלך.

במקום ללמד את עצמך יותר מדי דברים בבת אחת, עומס יתר של מידע, ייקח כמה חודשים כדי בכדי לבצע את כל האלמנטים השונים, הבסיסיים.

 

1. מיקום הראש

תנוחת הגוף במים היא המרכיב החשוב ביותר לשחות חתירה ביעילות, ועמדתו של הראש שלך מכתיבה את עמדתו של שאר הגוף שלך. וודא שקו השיער שלך מתנשא על פני המים מולך.

 

שרירי הצוואר והגב העליון שלך צריכים להיות רפויים, ובהנחה שהגוף שלך הוא מקביל לקרקעית הברכה (כמו שצריך להיות), הראש שלך צריך להיות דרוך קדימה  ב45 מעלות.

אם אתה "קובר" את הראש שלך בתוך החזה, זה יכביד על ההתנגדות. דבר זה יביא גם לשינוי תנוחת הגוף על ידי הכרחה של פלג גוף העליון לצלול מטה.

 

לעומת זאת, אם אתה מסתכל קדימה, הפנים שלך ישמשו כהתנגדות ושרירי הצוואר וגב העליון שלך יהיו מתוחים, דבר הגורם לעייפות וחוסר נוחות.

2. לנוע קדימה

עם כל חבטה, וודא שאתה מגיע לאורך המרבי של הזרוע שלך. שחיינים רבים שמים את ידם במים מול הראש ומתחילים למשוך מתחת למים.

3. תנועת הגוף

תנועת גוף קשורה בהתקדמות במים, ע"י משיכת הגוף עם כל חבטה, תוכל להקל על  הכתפיים- הארכה קדימה בסוף כל מכה. כאשר יד הימין שלך פתוחה לגמרי מולך (והשמאל שלך עומד לצאת המים מאחוריך להתאוששות שלה), הגוף שלך צריך להסתובב בצורה תקינה.

4. משיכת  "שעון חול"

כאשר אתה מושך את הגוף שלך במים בזרועותיך, אתה רוצה למקסם את כמות מים במשיכה. המרחק הקצר ביותר בין שתי נקודות הוא קו ישר, הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות כשוחה הוא למשוך את היד שלך במים בקו ישר. במקום זאת, לתרגל צורת S ,כך שאתה מושך את שתי הידיים יחד בו זמנית,וכתוצאה מכך זה יהיה דומה לשעון חול

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*