מערכות סליקה באתר אינטרנט

מערכות סליקה באתר אינטרנט

היום את רוב הקניות שלנו אנחנו עושים באינטרנט, ואם אתם מאלה שעדיין לא עושים את רוב הקניות שלהם ברשת, עוד מעט אתם תהיו. העולם השתנה והיום בשביל למכור מוצר כלשהו לא צריך יותר מאתר אינטרנט ומערכת תשלום באשראי ישנן המון חברות שמציעות שירותי מערכות סליקה. מערכת סליקה היא שירות שבאמצעותו לקוחות ישלמו על מוצר או שירות כלשהו.

 

איך זה עובד? כאשר לקוח נכנס לאתר ובוחר את המוצר או השירות שברצונו לרכוש, הוא מתבקש למלא פרטים אישיים ופרטי אשראי. בשלב הבא הפרטים עוברים לשרת מאובטח ושם מתבצע התשלום (הסליקה). במידה והתשלום אושר, השרת ישלח את המידע אל האתר תוך מספר שניות, והרכישה תתבצע. במידה והתשלום לא אושר, תינתן הודעה לרוכש ושוב חיוב לא יבוצע.

בשביל להתקין מערכות סליקה באתר אינטרנט יש לעמוד בשני תנאים. הראשון מערכת המסחר האלקטרוני חייבת להיות מאובטחת באמצעות תעודת SSL. השני הוא שהחברה שמפעילה את האתר חייבת להיות מסוגלת לעמוד מעמידה בתנאים מול הלקוח, למשל: זמן אספקה ומדיניות החזרים. מי שלא יעמוד בתנאים אלה לא יוכל להתקין מערכת סליקה באתר האינטרנט שלו.
בשנת 2012 יצא חוק המחייב אתרים בעלי סליקת אשראי לעמוד בתקן PCI DSS. עמידה בתקן באופן עצמאי כרוכה בעלויות גבוהות והפיתרון הזול ביותר הוא לעבוד עם שירותי סליקה שכבר עומדים בתקן וביצוע העסקה יתבצע בשרתים המאובטחים שלהם.

עוד אפשרות היא לבצע סליקת אשראי דרך אתר פאיפאל אך ישנם גם חסרונות כמו עמלות גבוהות וגם, לא לכולם יש חשבון פיפאל מה שיכול להביא להפסד של לקוחות.

 

אז איך בוחרים חברה שמציעה מערכות סליקה באינטרנט? בשוק הישראלי ישנם המון חברות שמציעות את השירות, חשוב לבדוק טוב לפני שמתחייבים לחברה מסויימת. אפשר לקרוא ביקורות גולשים להתרשם מהאתר ולשאול שאלות רלוונטיות לדוגמא באיזה תקנים החברה עובדת. אנחנו ממליצים לבחור בחברת אשראי גדולה ומוכרת מאשר חברה קטנה.

 

אז אם אתם רוצים למכור מוצר מסויים ואין לכם את המשאבים לפתוח חנות פיזית, את תתיאשו, תפתחו אתר תמצאו לכם אחת ממערכות סליקה שיש בשוק, והתחילו למכור.

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*